Roodkapje en de Prinses

Gisteren werd carnaval gevierd op school. Kleine kapoen vertrok als Roodkapje en Grote Kapoen als Prinses (Elsa). 

De prinsessenjurk kocht ik een paar weken terug bij h&m toen Kleine Kapoen op een prinsessenfeest was uitgenodigd. Ik kocht toen voor elk een jurk om ruzie te vermijden. En dat kwam goed uit. Ik kocht nog wat "frozen" accessoires en onze prinses was klaar voor haar carnavalsoptocht.

Voor Kleine Kapoen maakte ik de outfit helemaal zelf. En ik ben er zo blij mee. Ons klein Roodkapje was vraiment mignonne.

Voor de cape gebruikte ik een patroon uit het eerste boek van SVDHZ. Voor de rok gebruikte ik het het Lotta patroon van CompagnieM. Perfect patroontje als je het mij vraagt. Het patroon is er ook in volwassen maten en voor mezelf maakte ik reeds een Lotta rok. Die zit trouwens als gegoten (komt nog op de blog).

Maar de Roodkapje versie dus. De rode stof kom van de Ikea. Het Roodkapje stof is een Stenzo stofje dat ik vorig jaar eens gekocht heb voor 6€/meter. Ik maakte een 3 jaar voor het rokje en dankzij de knopenelastiek past het rokje perfect. De zoom knipte ik 3cm korter en werkte het af met een biais lint.

Beiden waren blij met hun carnavalsoutfit en deze mama toch ook wel een beetje fier!

De Lotta rok
De cape
Een Frozen ketting, met bijpassende Frozen armband

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut