Zo van die goestingskes

Ok, we wonen in Den Haag, dichtbij België en dus is alles wel zo goed als verkrijgbaar. Het is niet dat we onze autokoffer volladen met Belgische lekkernijen. Dat was anders toen we in DAM woonden en we met valiezen vol met lekkers vanuit België vertrokken (salamiworsten, kazen, chocolade, koffiepads om er zo maar enkele te noemen). Op een van mijn laatste trips van België naar DAM exporteerde ik zelfs broodmixen van de Aveve. Zot misschien maar we genoten toch wel van ons zelfgebakken brood. En ik beken: van dat zelfgebakken Belgisch brood genieten we nu nog steeds. 
Maar toch zijn er zo van die dingen, laat het ons op goestingskes houden die je hier niet vindt: een goeie vleessalade, américain préparé, goeie sandwiches van bij de bakker, vitabis, een goeie garnaalkroket .. om er maar enkele te noemen.
Maar sinds kort is het gamma van de AH uitgebreid met enkele koekjes: jules de strooper koekjes en dinosauruskoeken. Jawel beste lezer sinds kort kunnen we hier gewoon dinosauruskoeken kopen. Ik moet er hier niet bij zeggen dat ik zo blij als een klein kind was toen ik die doosjes in het rayon bij de koeken zag liggen.
Het smaakt nog altijd zoals ik mij herinner uit mijn kindertijd en ik denk dat ik de smaak heb doorgegeven aan mijn dochters.  Beiden zijn nu in de dinosauruskoekenfase... Le goûter na school ? Een dinosauruskoekje! En nu nog vitabis in het rayon vinden en het kan niet op!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut