Herfstvakantie in Drenthe

De herfstvakantie is inmiddels al ver achter ons, maar toch wil ik er hier nog iets over posten. De meisjes hadden 2 weken herfstvakantie (jawel op het Lycée Français kennen ze wel wat van vakanties...). De eerste week viel samen met de Nederlandse herfstvakantie; de tweede week met die van de Belgische herfstvakantie. Wij trokken er een weekje op uit naar Drenthe. En omdat we de drukte van de Nederlandse schoolvakantie wilden vermijden boekten we in de 2e week. De Echtgenoot had nog een belangrijke werkverplichting op maandag en dus reed ik alleen met mijn 2 girls naar het noorden (De Echtgenoot kwam 's avonds na een lange treinrit aan). Na een tussenstop voor een plasje in de Veluwe, kwamen we na 2u aan op onze bestemming. Maar wat bleek? De parking stond vol met auto's met Belgische nummerplaten. En ik die dacht dat het rustig zou zijn geweest... Niet dus. Maar goed; de decibels van Belgen zijn toch nog altijd wat lager dan die van Nederlanders.

Wij verbleven in Hof van Saksen, in Nooitgedacht. Hof van Saksen behoort tot de Landal Parks. En ik beken, het was een eerste ervaring met deze parken. Maar het was een geweldige ervaring! Wij boekten een kinderboerderij als accommodatie en dat was gewoon fantastisch.  We deden de achterdeur open en de kindjes hadden gewoon een speeltuin in eigen hof. GEWELDIG! Op het park zelf valt er ook heel wat te beleven. Er was geen enkel moment van verveling. Een dag was het wat miezerig, maar dan was er het zwembad en het indoor speelparadijs. Bovendien telt het park enkele restaurants waar je echt goed kan eten als Belg. Want een van mijn voorwaarden op vakantie is dat ik geen eten klaarmaak.

Wat deden we nog? We gingen op avontuur op het Boomkroonpad en maakten vervolgens een wandeling door het bos, waarbij we de bomenroute (3 km) volgden. We reden ook naar het Hunebedcentrum waar je de grootste hunebed kunt zien. Verder was er op het park wel heel wat te doen voor de kindjes en uiteindelijk is het toch ook wel een beetje voor hen dat je naar zo een park gaat. Vrijdag was onze laatste dag, en ik moet toegeven dat ik eigenlijk nog geen zin had om te vertrekken; ik kon gerust nog een dagje of 2 langer blijven. Zo goed was het er. Oorspronkelijk hadden we het plan opgevat om op vrijdag nog even door te rijden naar Groningen en vervolgens van daaruit terug naar Den Haag te rijden. Maar dat plan lieten we maar varen, uit ervaring van eendaagse citytrips met de Kapoenen bij. Groningen doen we wel eens een andere keer, gewoon De Echtgenoot en ik. Na het uitchecken bezochten we nog een laatste keer het zwembad met de wildwaterbaan die je naar buiten brengt (op de dag van vertrek kun je immers nog een hele dag gebruik maken van de faciliteiten) om dan vervolgens na een late lunch naar Den Haag te rijden. En dat zwembad was nog een goed idee, want met 2 slapende kindjes in de auto verliep de terugrit heel rustig.

Op verkenning in het park met de step (dat was een heel goed idee om die mee te brengen)






Een van de leukste attracties op het park voor mijn Kapoenen






In onze hof...

En een driftbui hoorde er ook wel bij natuurlijk...
Boomkroonpad - om tot op de hoogte van de toppen van de bomen te komen

De gele paaltjes volgen!

"Ik hou van modder" (Kleine Kapoen)



Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut