Een tasje voor Kleine Kapoen

Vorige week was er ruzie over het appeltjestasje van Grote Kapoen. Kleine Kapoen wou het tasje dragen om naar 'de winkel' te gaan (hun ingebeeld speelwinkeltje, meer bepaald onze keukenroltafel). Grote Kapoen zag dit en keurde dit onmiddellijk af. Ah ja, want het is haar tasje. Ik beloofde Kleine Kapoen een tasje. En zodoende maakte ik op een vrijdagnamiddag een tasje voor mijn kleinste meisje. En ik moet zeggen, ik begrijp niet waarom het zolang moest duren want op een uurtje stak het in elkaar. 

Een restje pandastof werd een kleurrijk tasje:


Toen we thuiskwamen van school zag Kleine Kapoen een verrassing aan haar stoel hangen. En dat gezichtje sprak boekdelen. Het kind was dolblij met haar tasje en ging niet meer af tot ze moest gaan slapen. Daarvoor doe je dat toch wel, die lach, die blijdschap, met een creatie uit een lapje stof van 20x40cm; volledig handmade. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut