Een Lou voor Kleine Kapoen

Twee jaar geleden waagde ik mij al eens aan het breien van een truitje (met een Noors patroon). Maar ik kwam niet ver. Vorig jaar gaf ik het breiwerk aan mijn mama maar ook daar bleef het liggen. En toen kwam vorige maand het breiboek "Jules en Julie" uit. Ik was op slag verkocht aan de eenvoudige truitjes en vestjes. Ik deed mezelf het boek cadeau en de volgende dag trok ik naar een leuk breiwinkeltje in Den Haag (WOOOL). De heel sympathieke dame van de winkel wist mij te vertellen dat ze het boek ook al had besteld. Zij heeft prachtige kwaliteitswol, waaruit je maar moeilijk kan kiezen (al die kleuren, het was voor mij als in een snoepwinkel toen ik klein was). Ik besloot het truitje Lou te maken en koos voor een makkelijk te combineren kleur: ecru (mede op advies van de sympathieke dame).

Na een kleine 3 weken is het truitje klaar (wel eens wat gesukkeld met het meerderen en minderen en vooral met het in elkaar zetten van de panden en dan met het opnemen van de steken voor het breien van de halsboord). Maar nu ken ik eindelijk de matrassteek voor het in elkaar zetten van een breiwerk en weet ik hoe steken op te nemen (met dank aan de sympathieke dame).

Dit is het resultaat en ik ben er zo fier op:



Gisteren ben ik al begonnen met een volgend breiprojectje (tevens uit het geweldige voornoemde boek):

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut