Laatste schooldag van een eerste schoojlaar


Mijn lieve schat, vandaag was het jouw laatste schooldag van een eerste schooljaar en ik kan toch wel zeggen dat je dat goed gedaan hebt, zo in het Frans; een voor jou totaal vreemde taal toen je in september startte. 
Maar het ging vlotjes. Je begrijpt wat er van jou gevraagd wordt in de klas, je praat (weliswaar met een heel stil stemmetje aldus de juffen, maar eens de juffen het niet zien praat je wel normaal met je klasgenootjes). Je hebt vriendjes en vriendinnetjes gemaakt. Kortom, het was een geslaagd schooljaar voor jou. Volgens de juffen ben je een lieve en rustige meid, luister en werk  je goed mee. 
Nu gaan we samen genieten van onze vakantie en in september ben jij paraat voor de Moyenne Section. Ook dat wordt iets bijzonders voor jou want dan mag je samen met je kleine zus naar school, en ik weet dat je daar heel fier over bent. Want daar kijk je al een tijdje naar uit, net zoals je zusje: zo samen naar school. 
Ook voor mama en papa was het een eerste ervaring met het Lycée Français. Maar het was een goeie ervaring. De juffen zijn uitstekend, je hebt heel veel bijgeleerd, je hebt mooie 'bonhommes' leren tekenen en ook in je tekeningen zit er een enorme evolutie (je tekent bijen, vlinders, allerlei dieren, huizen, kastelen, bloemen, zonnen,... en allemaal heel herkenbaar). Je hebt ook een enorme interesse ontwikkeld in letters en woorden. Mama, hoe schrijf je 'sinterklaas', 'chocomelk',... hoor ik je wel eens vragen; dan som ik alle letters op en schrijf jij deze mooi neer. Doe zo voort mijn lieve schat. Wij zijn trots op jou. 
Je mama. 
september 2013


Je juffen, getekend met oog voor detail (gelet op het haar)

3/7/2014 (mama en papa)

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut