Monchou taart

Ik had er nog nooit van gehoord, tot vorige week donderdagavond. De naaijuf vertelde over een geslaagd verjaardagsfeest in het weekend, waarbij er een heerlijke monchou taart op het menu stond.

Waarop ik: "Een wat?"
Zij: "Een monchoutaart."
Ik: "Een wat voor taart?" (ik had het nog altijd niet verstaan; dat Frans op zijn Hollands klinkt nog altijd heel vreemd in mijn oren)
Zij: "Een monchoutaart"
Ik: "Ah, een monchoutaart, en wat voor taart is dat dan?"
Zij: "Ken je dat niet? Dat is een taart met kaas."
Ik: "Ah, een cheesecake dus?"

Een algemeen aanvaarde term als cheesecake wordt dus niet zo vaak gebruikt. Neen, hier zegt men MONCHOU TAART. Vanwaar komt dat nu? Ik heb "monchou" gegoogeld en monchou is dus gewoon een merknaam voor een roomkaas.

Alweer een weetje over Nederland rijker...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut