De school van toen...

De themadag van vandaag voor Grote Kapoen is "de school van toen".

Een paar weken geleden maakte ik een bloemenjurkje - aanvankelijk bedoeld voor Kleine Kapoen maar omdat het te smal uitviel, knipte ik een nieuw bovenstuk met meer naadwaarde; waarna het dan weer veel te breed was voor ons kleine meisje; voor Grote Kapoen zat het wel goed en ik gebruikte dan maar wat minder zoomnaad zodat het toch niet te kort komt. 

Ik bekeek gisteren de kleertjes van Grote Kapoen en vond het bloemenjurkje wel wat passen bij het thema; voornamelijk met het Peter Pan kraagje heeft het toch wel een retro-touch.




De bijpassende kniekousen wilde Grote Kapoen niet aan. Ok dan, gewoon kousenbroeken aan en klaar is kees.

Of toch nog niet: ze nam tevens haar leibordje, bordenwisser en wat krijtjes mee en met haar retro jurkje aan trok Grote Kapoen naar school; voor haar laatste dagje school deze week, want morgen (Goede Vrijdag) start de Paasvakantie en kunnen we genieten van 2 weken vakantie (meer hierover later, want Kleine Kapoen heeft geen Paasvakantie maar wel Meivakantie; dat dan nog een weekje later start - en intussentijd gaan De Echtgenoot en ik naar Barcelona, maar zoals gezegd hierover later meer).

Nu nog wat van het zonnetje genieten op ons terrasje in micro-klimaat met een boek en straks Grote Kapoen ophalen. Ik ben alvast benieuwd hoe haar dagje geweest is.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut