Terug in het ritme


Ziezo, de twee weken vakantie zitten er alweer op. Grote Kapoen vertrok vandaag terug naar haar klasje en Kleine Kapoen naar haar PSZ. Beiden waren blij om terug naar hun vriendjes en vriendinnetjes te gaan. En mama is blij omdat we terug in het ritme zitten.

Wat is er in die vakantie allemaal gebeurd?

De Kapoenen verbleven 5 daagjes bij Oma&Opa, waar ze heel wat geknutseld en geschilderd en getekend en gekleurd hebben. Ik dacht wat van mijn vrijheid te kunnen genieten maar helaas werd ik geveld door serieuze pijnscheuten achter mijn oor en een grieperig gevoel. Van al mijn plannen kwam  dus maar weinig in huis. Maar ik was al blij dat ik even, in alle stilte, in mijn zetel kon liggen onder een dekentje. Want met de meisjes in huis was dat er niet van gekomen, weet ik zo zeker.

We hebben ook wat kunnen genieten van een paar daagjes zon en dan trokken we naar de speeltuin in het zand (gelegen in de Scheveningse Bosjes), waar beiden hun eerste ijsje van het jaar aten.

Kapitein Winokio bracht ook een bezoek aan Den Haag. De voorstelling vond plaats in de Koninklijke Schouwburg en wij waren erbij. Beiden vonden het hééél leuk (zoals ik na de vertoning te horen kreeg).

Grote Kapoen vierde ook haar 4de verjaardag. Zoals beloofd, kreeg zij een fiets. Zij koos de Prinsessenfiets. En blij dat ze was. Meerdere pogingen om haar te overtuigen van een andere kleur mislukten. Zij heeft zo haar willetje en daar kun je dan maar weinig aan veranderen. Met haar nieuwe fiets hebben we dan ook heel wat tourtjes gemaakt: Grote Kapoen op haar fiets en Kleine Kapoen op haar step; en ik daarachter lopend om ze kunnen bij te houden...

De Prinses Lillifee fiets van Puky

En bij een verjaardag hoort natuurlijk ook een verjaardagstaart. Er werd dus ook wat gebakken tijdens deze vakantie. Mijn KeukenHulp heeft zijn best gedaan. Grote Kapoen wou een prinsessentaart voor haar feestje. Ik kocht roze rolfondant om de biscuittaart te bedekken en eetbare prinsesseplaatjes. Wat versieren met smarties en klaar was de taart. We bakten ook wat cupcakes en hebben deze versierd als paddestoelen (Koopmans-pakje uit de AH).

En nu terug naar de orde van de dag; wat opruimen, boodschappen doen en tegen half twaalf Kleine Kapoen ophalen. Om 15u Grote Kapoen ophalen en de eerste schooldag na de vakantie zit er alweer op.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut