Lopen

Er moest iets gedaan worden aan mijn conditie. Ok, ik fiets dagelijks met de bakfiets maar toch, mijn conditie is een ramp. En dus besloot ik enkele weken geleden om te beginnen met lopen.

Na het uitkiezen van een sportoutfit en het wachten op mijn bestelde loopschoenen, ging ik gisteren van start.

Op de website van runner's world vind je een trainingsschema terug. In week 1 wandel je in een snel tempo drie keer (20min, 25min en 30min). Gisteren wandelde ik dus gedurende 20min. Mijn terrein? De Scheveningse Bosjes.

Maar 20 minuten snelwandelen, is niet niks. Ik voelde het serieus. En dus zal er nog heel wat getraind moeten worden vrees ik vooraleer ik 30 minuten aan één stuk kan lopen (de doelstelling van een beginner). Maar ik ben zo blij dat ik er eindelijk mee gestart ben. Het doet goed, gedachten op nul, in de natuur en dus in de gezonde buitenlucht, met een muziekje in de oren. Dit wordt mijn nieuwe sport! Drie ochtenden in de week ben ik vrij (Grote Kapoen op school en Kleine Kapoen in de PSZ) en dat komt net goed uit om die drie ochtenden te gaan lopen. Morgenochtend begin ik dus aan 25 minuten snelwandelen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut