Carnaval

Maandag begint de krokusvakantie voor Grote Kapoen, 2 weken welteverstaan! (is dat in België niet 1 weekje?!)

Op de laatste vrijdag voor de krokusvakantie wordt Carnaval gevierd op het Lycée.

De laatste weken werd er rond het thema van de Bremer Stadsmuzikanten gewerkt. Liedjes werden aangeleerd, dieren werden getekend en maskers voor het Carnavalsfeest werden gemaakt. Het klasje van Grote Kapoen is in vier opgedeeld: les rouges, les verts, les bleus, les jaunes. Ieder groepje kreeg een eigen dier toegewezen (kat, hond, ezel, kip) om een masker te maken. Voor Grote Kapoen was dit de kat. Zij maakte een "poezenmasker" op school en trok deze morgen verkleed als poes naar school.

Deze keer maakte ik haar verkleedjurk niet zelf. Bij toeval vond en kocht ik deze poezenjurk in de H&M.

Bij Flying Tiger vond ik poezenoortjes et voilà, mijn Grote Kapoen haar carnavalsoutfit was klaar! Zij is klaar voor haar optocht door de school.

En opnieuw kreeg ik een krop in mijn keel toen we aan de schoolpoort kwamen. (Goh, wat ben ik toch een emotioneel kieken!).

Veel plezier vandaag mijn grote schat, op je eerste carnavalsfeestje! Geniet ervan!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut