Enkele uitstapjes tijdens de herfstvakantie

De herfstvakantie zit erop, de 2 weken zijn eigenlijk voorbijgevlogen. Ja, u leest het goed: Grote Kapoen had 2 weken 'vacances de la Toussaint'. Tijdens de eerste week hebben mijn Kapoenen een paar daagjes bij Oma&Opa gelogeerd. Tijdens de tweede week hadden we wat uitstapjes gepland.

Zo bezochten we het Kinderboekenmuseum, in de Koninklijke Bibliotheek van Den Haag. Dat gebouw ligt verscholen tussen de gebouwen van de Nederlandse ambtenarij. Wij gingen voor de tentoonstelling over KIKKER, geschikt voor 3 tot 6 jarigen. Mijn Kapoenen waren niet weg te slaan van de boot, die ze dienden te vullen met eten. Vervolgens mochten ze aan het roer draaien om de boot met het voedsel tot bij Kikker te brengen. Daarnaast waren er nog andere leuke activiteiten, oa een trampoline; om maar aan te tonen dat Kikker niet kan vliegen maar wel heel hoog kan springen. En dat moesten mijn Kapoenen natuurlijk eens uittesten. Wij vonden de tentoonstelling alleszins geslaagd. Maar ook met oudere kinderen is het museum echt een bezoek waard.

Vrijdag gingen we (samen met De Echtgenoot) naar Amsterdam, voor de Affordable Art Affair (voor kunst met een prijs tussen de 100€ en 5000€). Bij de ingang kregen de kindjes elk een tasje, 'my first affordable art affair'. Bij het nuttigen van een drankje en een hapje bleek dat tasje goed van pas te komen (een kleurplaat met potloodjes en een ballon; dat is altijd een succes natuurlijk). Na wat rondneuzen keerden we terug naar Den Haag met een kunstwerk in de koffer. Jawel, wij kochten een mooi stukje kunst om op te hangen aan de muur, een "pièce unique".

Omdat ik de kindjes ook beloofd had om naar het bos te gaan (en meer bepaald het Haagse Bos), maar het stormweer het niet altijd toeliet de voorbije week; trokken we dan maar op zaterdag de Scheveningse Bosjes in. Grote Kapoen ging op zoek naar een rode paddestoel met witte stippen. We vonden allerlei zwammen en paddestoelen maar geen rode met witte stippen. Maar dat belette niet dat het een leuk uitje was. Beide Kapoenen vonden het zo plezant dat ze vandaag terug wilden naar het bos, maar met het stormweer van vandaag was dat nu toch niet echt een optie. Maar één dezer trekken we het Haagse Bos in, beloofd!

En zo zijn we dan bij het einde van de vakantie aangekomen. Zoals ik al zei, de tijd is voorbijgevlogen en mijn meisjes waren eigenlijk heel braaf, met af en toe wel de gebruikelijke ruzies natuurlijk. Maar beiden waren echt wel lief en meermaals kreeg ik de woorden mijn liefste mama te horen. Mijn schatjes!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut