Emo-moment

Vandaag was het Kleine Kapoen haar eerste dag in de PSZ. Niks gewenning voor haar. Ah neen, mijn kleine meid kende het klasje en haar 2 juffen al van toen haar grote zus er nog ging. Het was dan ook een blij weerzien.

Kleine Kapoen begon onmiddellijk te kleien (terwijl mama een intake-gesprek had met de juf), nog even zwaaien aan het raam naar mama en dan keerde mama naar huis, alleen deze keer. En ik moet het zeggen, het was een emotioneel moment.

Ik was dan ook nogal ongeduldig om haar te gaan halen en te horen hoe haar eerste dagje was. Bleek dat zij het heel goed gedaan had, op een 15 minuten-huilbui na. Opeens vond ze het genoeg en wou ze naar huis, mijn Kleine Kapoen deed haar pantoffeltjes uit, laarsjes aan en ging op de vensterbank zitten. Ze was niet te kalmeren. Tot het moment er was om de verjaardag van een klasgenootje te vieren. Haar bui was over en mijn Kleine Kapoen zong vrolijk mee. Toen ze mij zag, kwam zij lachend naar mij toe gelopen. Mijn kleine meisje! Zij had een leuk dagje en morgen gaat zij terug, wist ze mij te vertellen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut