1 + 1 is geen 2

... wat kinderen betreft.

Dat stelde ik reeds vast na de geboorte van Kleine Kapoen bijna 2,5 jaar geleden. Maar nu Grote Kapoen naar school gaat overdag, besef ik dit maar al te goed. De rust ten huize Mama van Twee is terug neergedaald, ttz tussen 8u30 en 15u. 

Gedurende enkele uren per dag ben ik geen scheidsrechter meer, doen mijn oren geen pijn van het geroep en gelach, kent de zetel een rustpauze (mijn Kapoenen beschouwen deze als trampoline), is er geen geruzie meer, is er niet iemand die aan mijn ene been trekt en iemand aan mijn andere (wat aandacht betreft)... kortom RUST! 

Want toegegeven, met 1 kind in huis is het toch een pak stiller in huis. Ook naar de winkel gaan met 1 kind is een opluchting: geen geruzie meer over wie de bon mag nemen om deze vervolgens te kunnen scannen opdat het hekje opengaat (na selfscan). 

Dit wil niet zeggen dat ik de drukte in huis niet mis overdag. Want toegegeven, deze eerste week moest ik toch wel wat wennen aan de "rust in huis". 

Maar nu kan ik mij ten volle storten op het maken van kleertjes. Want Grote Kapoen, die heeft een enorme groeispurt gekend op een paar maanden tijd. Niets van vorig jaar past haar nog. Zodoende ben ik begonnen met een jurkje. Het resultaat ziet u hier binnenkort.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut