Naar de bib

De voorbije 2 weken ben ik er in geslaagd om 2 boeken te lezen. En dat was hééééél lang geleden - minstens 3 jaar. Maar nu met een 3,5 jarige en een bijna 2,5 jarige peuter in huis lukt het mij om  (toch eventjes) achterovergeleund in mijn tuinzetel te genieten van een boek. Beiden houden elkaar bezig, en ik moet toegeven, zo een waterbaan garandeert ook wel uren waterplezier. Samen met de play-doh is het een van de betere aankopen de afgelopen maand.

Maar goed, terug naar het lezen. In een boekenwinkel vind ik het geweldig om tussen de boeken te snuisteren; maar toegegeven, het is een dure aangelegenheid om steeds nieuwe boeken te kopen. Bovendien houd ik ook rekening met ons verhuisscenario binnen enkele jaren. Dus daarom besloot ik om mij lid te maken van de bib.

De kindjes vonden het ook plezant in de bib om een boekje uit te kiezen. Ze waren door het dolle heen toen ze de boekjes van Muis, Nijntje, Kaatje - van de auteur Liesbet Slegers - en nog zovele andere zagen. Terwijl ik mijn boeken uitkoos, zaten zij in het kinderhoekje naar hun boekjes te kijken. Iedereen content, en daar doen we het toch voor?!

Een van de boeken die ik ontleende is opnieuw eentje van Santa Montefiore. Het is nu mijn derde boek dat ik lees van haar en opnieuw vind ik het een heerlijk boek, dat je in één ruk wilt uitlezen. Ideale vakantielectuur vind ik dat. Het andere boek dat ik ontleende is van mijn andere favoriete auteur: Henning Mankell. Met deze 2 boeken ben ik opnieuw zoet voor enkele uren leesplezier.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut