Bakfiets

Ondertussen ben ik al drie weken in het bezit van mijn bakfiets. En ik vind het geweldig, ook al kan ik De Echtgenoot nog steeds niet echt overtuigen van de voordelen van zo een fiets. Nu heb ik wel al vastgesteld dat een bakfiets eerder een vrouwending is. Zo waren we onlangs op een feestje waar De Echtgenoot gesteund werd door een andere papa; en ik de volle steun kreeg van diens vrouw (die een paar jaar terug ook een uitgebreid onderzoek had gestart naar het vinden van de juiste bakfiets).
Maar het zijn dan ook wij, (niet-werkende) mama's, die de boodschappen doen met de kinderen in ons kielzog. En toegegeven, met een 3-jarige en een 2-jarige is dat een heel gedoe als je dit te voet doet. Of zijn het enkel die van mij, die koppig kunnen zijn en hardnekkig weigeren om in de buggy te zitten?

In ieder geval, voor mij is de bakfiets de oplossing. Op een half uur tijd ben ik terug thuis met een tas vol boodschappen en 2 blije kindjes (want zij vinden het geweldig in de bak). En bovenal een blije mama, die niet meer gefrustreerd en vol gevloek naar huis wandelt en hierbij denkt dat ze beter de auto had genomen voor die ene kilometer.

Naar de speeltuin? Hop, met de bakfiets.
Naar de bib? Hop, met de bakfiets.
Naar de bakker? Hop, met de bakfiets.
Naar de AH voor boodschappen? Hop, met de bakfiets.
Naar de stad? Hop, met de bakfiets.
Naar het strand? Hop, met de bakfiets (en niets zo zalig als met een heerlijk windje terug te keren naar het strand en niet in een oververhitte auto te moeten kruipen, die daarna dan nog eens vol zand hangt ook).
Enzovoort...

De auto heb ik de voorbije 3 weken bijna niet meer genomen. De bakfiets, dat is mijn nieuw vervoermiddel en ik ben er dan ook supercontent mee!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut