Juffenfeest

Vandaag was het juffenfeest op de PSZ (dan worden de verjaardagen van alle juffen gevierd en het einde van het schooljaar - weliswaar pas op 19 juli). En dus mocht Grote Kapoen vandaag naar de PSZ. Maar dit viel volledig buiten haar routine, op donderdag gaat ze namelijk niet naar de PSZ. Vandaag was dus een uitzondering. Toen ik zei dat ze mocht feesten, en dansen en zingen kreeg ik als antwoord: "ik ga niet dansen!".

Deze middag ging ik haar ophalen en wat hoorde ik van juf F? Mijn meisje had vrolijk meegedanst. Dus toch... Onderweg naar huis vertelde ze vrolijk hoe ze op haar blote voetjes mocht dansen en dat ze op het smurfenlied heeft gedanst.

Toeval wil dat het gisteren ouderavond was op de PSZ met een uiteenzetting over dansen en beweging in kinderopvang, peuterspeelzalen en scholen. Voordien was ik al op zoek naar iets voor Grote Kapoen, en nu weet ik het toch wel: dansles of alleszins iets met muziek. Nu nog een cursus vastleggen. Op de Muziekacademie is er de cursus Muziekland, en dat lijkt me ook wel wat. In Damascus deden we iets gelijkaardigs: Music Together; waarbij er werd gedanst, gezongen en er allerlei muziekinstrumenten werd beoefend. Dat was best een leuke ervaring voor Grote Kapoen. Voorts worden er heel wat danslessen gegeven in Den Haag voor peuters; oa in Kidswing Wesseling. En ik denk dat mijn Grote Kapoen dat wel leuk zou vinden. Misschien de muziekacademie voor Kleine Kapoen, zodat zij toch enige ervaring krijgt met muziek en de Kidswing voor Grote Kapoen.

En dan besef je opeens dat het geen baby's meer zijn; de tijd van het geregel van het brengen naar en halen van de PSZ, school en hobby komt eraan!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut