Een Jongenstrui

Al geruime tijd had ik mij voorgenomen om iets te maken voor mijn petekind (de oudste telg van Beste Vriendin). Maar ik durfde niet goed als beginnende maakster. Als je voor een ander iets maakt, wil je het dan toch wel "perfect" doen. Nu ik bijna een jaar stik, en ik dus toch al wat meer ervaring heb, wou ik er mij eens aan wagen om iets voor een ander te maken. Dus besloot ik de kaptrui uit het boek Stof-Voor-Durf-Het-Zelvers voor mijn petekind te maken.

De krokodillentricot vond ik hier.

Gisteren tekende ik het patroon over, knipte ik de patroondelen uit de stof en stikte (ttz overlockte) ik de kap. Wat een gerief is dat toch, zo een overlockmachine.


Voor de binnenkant van de kap gebruikte ik een effen groene tricot, deze zal ik ook gebruiken voor de mouwboordjes en de boord onderaan. De effen tricot kocht ik hier.

De andere delen van de trui probeer ik vandaag nog in elkaar te steken. Ik kan niet wachten op het eindresultaat.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut