Nog wat zelfgemaakte creaties

Deze hadden jullie nog tegoed:

De kaptrui voor Grote Kapoen (patroon uit het boek Stof Voor Durf-het-Zelvers).




En deze tasjes brachten de Paasklokken voor mijn Kapoenen (ja, ik weet het, dat is ondertussen al eventjes geleden, maar ik wil jullie het toch niet onthouden). Het patroon is de Menina-tas uit het boek "Zo Geknipt". Een heel leuk boekje met toffe zelfmaakideeën (en deze keer geen kleertjes, met uitzondering van een babyjasje).

Voor Grote Kapoen


Voor Kleine Kapoen (assorti met haar sjaal en muts die ik de voorbije winter maakte)


2 stofjes van Michael Miller die ik vond bij Von Domburg Textiel in Den Haag. Beide tasjes werden afgewerkt met knoopjes zowel langs de buitenkant als de binnenkant (zoals de handleiding voorschrijft in het boek). De rode knoopjes vond ik eerder al tijdens ons uitstapje naar Utrecht voor het bezoek aan het Huis van Nijntje. Naar die knopenwinkel, in één van de steegjes rond de Domtoren, wil ik wel nog eens terug; want ik herinner mij dat ze deze knoopjes in tal van kleurtjes hadden. De naam van de winkel herinner ik mij totaal niet meer.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut