Mijn eerste broek

Jawel, mijn eerste handmade broek is een feit.

Ziehier het resultaat:




Het patroon komt uit de Ottobre 2 van 2013. Het stofje is een stretchkatoen in mint kleur. Onder een tl-lamp komt het nogal fel over maar dat is het in werkelijkheid niet (al goed). Ik vond het best wel meevallen. De zakken met rits vond ik niet zo makkelijk. De ritsopening viel iets groter dan de rits zelf, maar dankzij de hulp van de lerares heb ik dit opgelost met een zelfgemaakte paspel. 

Ik ben best tevreden over mijn eerste broek, en het model zit mij als gegoten; wat in een winkel niet altijd vanzelfsprekend is. Ik had maat 38 overgetekend maar dat viel wel wat ruim. Na wat aanpassen past de broek perfect. En ikke blij!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut