Burda 7828

Onlangs waagde ik mij aan het patroon Burda 7828. In blogland had ik al wat inspiratie gevonden voor dit model. Ik volgde de uitleg die ik hier vond en kwam tot deze resultaten:

JURK N° 1


Deze jurk maakte ik in een maatje 38 (ik volgde de maattabel die bij het patroon zat); maar het resultaat was dat het veel te groot was. Ik nam de jurk mee naar de naailes; de jurk werd ingenomen en nu zit die perfect. Het tweelingstiksel aan de nek was nog niet perfect en dus wilde ik nog wat verder oefenen. Jurk 2 en jurk 3 volgden.

JURK N°2


Voor deze jurk tekende ik het patroon over in een maat 36, en jawel dat is de juiste maat. Deze jurk is ondertussen één van mijn favoriete jurken geworden. Ik vind het stofje dan ook zo geweldig.

JURK N°3


Na 2 jurken gemaakt te hebben was het bij de derde variant een kinderspel geworden. Ook mijn tweelingstiksel is aardig gelukt bij deze. Dit stofje vond ik bij Holland Stoffenhuis, aan 6€/meter. Het is een vrolijk stofje en prima te combineren met verschillende kleuren vestjes (die ik ondertussen in de Hema koop, geweldige vestjes zijn dat in diverse kleuren).

Omdat ik een tricot-jurk zo aangenaam dragen vind en het ook voor de kindjes heel plezant is, maakte ik een jurkje in een proefstofje voor Kleine Kapoen. Ziehier haar jurkje:


Het patroontje kocht ik hier. Voor Kleine Kapoen maakte ik een maatje 86 en dat zit haar heel goed. De mouwen werkte ik af met een boordstof en omdat het jurkje toch geslaagd was en dus gedragen wordt, strijkte ik er nog een vogeltjesapplicatie op, anders is het toch maar een beetje saai.

Tricot-jurken, ik ben er helemaal voor. Makkelijk dragen (geen gedoe omdat je niets bijpassende bij die ene rok hebt) en bovenal makkelijk in elkaar te steken. Geweldig toch?!

Reacties

  1. Stalen Stem14/7/13

    Bestaat er ook zoiets als patroon Burda 41? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut