Rotterdam

De kindjes zijn nog steeds bij de Oma&Opa en dus vonden wij (ikzelf en De Echtgenoot) dat het nog eens tijd was voor een citytripje (een 1-dag-uitstapje welteverstaan). Aanvankelijk hadden we het plan opgevat om naar Utrecht te gaan, maar bij het horen van de verkeersinformatie op de radio deze morgen, besloten we dat dat toch niet zo een goed plan was. Daarop lanceerde ik het voorstel om naar Rotterdam te gaan.

Opnieuw maakten we gebruik van een P+R. (Ik word er zowaar een fan van.) En deze keer hoefden we zelfs geen parkeergeld te betalen. Onze OV-chipkaart (d.i je openbaarvervoersbewijs) volstond, om het ritje met de metro te betalen. Op 10 minuten stonden we aan de Beurs in Rotterdam, vanwaar we onze wandeling door de stad startten.

Rotterdam heeft mij aangenaam verrast. Ik was 14 toen ik er voor het eerst - en tot vandaag laatst - was (een schoolreis naar het maritiem museum, inclusief een boottocht en een bezoek aan Diergaarde Blijdorp). 1 ding was me toch wel bijgebleven: de immense gebouwen en het water.

In Rotterdam is heel wat architectuur te fotograferen maar helaas was ik mijn fotocamera vergeten. Ik nam enkele foto's met mijn slimme telefoon. Ziehier enkele sfeerbeelden:

Het Havenmuseum



De Erasmusbrug (nogal sterk lijkend op de brug in Amman, of eerder omgekeerd)




Lunchen deden we in hotel New York, een aanrader en place to be voor verse schelpdieren en vis. Het hotel was vroeger het gebouw van de Holland-Amerika lijn zoals u op de foto kunt zien. Duizenden namen destijds de boot richting de overkant van de Oceaan om een "beter leven" op te bouwen aldaar. 


Wij namen de watertaxi naar het hotel en bestelden een schotel 'fruits de mer royale'. Een half uur later werd er ons een schaal gebracht met heerlijk verse zeevruchten. Maar dan stelden we vast dat de kreeft ontbrak. We riepen de serveerster erbij, blijkbaar had ze niet verstaan dat we een "royale" gevraagd hadden. (Tja, niet de eerste keer dat dit ons overkomt, alsof wij Belgen een heel vreemde taal spreken). Maar ook zonder kreeft, was het heerlijk! De schaal met het afval bewijst dat:



Hotel New York, wij komen nog eens terug voor een schaal zeevruchten. 

Rotterdam, wij komen nog eens terug, met fotocamera. 
Ergens doet Rotterdam mij een beetje denken aan Stockholm, zijn het de gebouwen of de "koopgoot" of het water en de boten???

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut