Margrieten

Margrieten, het zijn zo één van mijn favoriete bloemen (naast tulpen). En nu kan ik er eindelijk nog eens van genieten op ons terras. Waarom vind ik dit nu zo speciaal en schrijf ik daar een post over?

Zoals u wel al gelezen heeft, woonden wij de voorbije drie jaar in het MO. In Dam had ik heel wat planten op mijn balkon, waaronder 3 enorme Yucca-planten en een pracht van een palm. Maar bloemen, dat was wat anders. De enige bloem die een hitte van 40° kan weerstaan is de geranium, zo heb ik ervaren. En dus stond mijn balkon, naast de mooie planten, vol met geraniums (die bovendien goed onderhouden werden door de lokale klusjesman van het werk van De Echtgenoot; zijn bloemen dat was zijn alles; hoe zou het nu gesteld zijn met de man? - even een gedachtesprong terzijde).

Nu we in Den Haag wonen en de lente toch zijn intrede heeft gedaan, besloot ik wat bloemen te kopen om enkele potten te vullen. En deze keer wou ik toch wel mijn geliefde margriet (inclusief de Spaanse margrieten). Zowaar al mijn potten zijn dus gevuld met margrietjes, naast enkele lavendel.

Dus neen, geen geraniums dit jaar ten huize Mama Van Twee, maar potten vol witte en roze margrieten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut