Lenteschoonmaak

Met het zonnetje die zich eindelijk laat zien, kreeg ik zin in een schoonmaakronde. Winterkledij werd ingeruild voor zomerkledij, de kinderkledij werd gesorteerd (deel voor verkoop op MP, deel voor een 2e ronde voor Kleine Kapoen), kleerkasten werden uitgekuist, en ook het parket in de living kreeg nog eens een dweilbeurt.

Het tapijt (een kelim) heb ik op zijn Arabisch "gelucht". Ik heb het gewoon buiten aan de waslijn gehangen (bij gebrek aan een balkon en plastic stoelen, zoals men in het straatbeeld van Dam zag). Nu moet ik zeggen dat we tijdens ons verblijf in Dam nooit het tapijt op die manier hebben gelucht. Ik zag er het nut niet echt van in: een tapijt buitenhangen om te "verfrissen" terwijl de lucht vol stof hangt. Laat staan dat ik de was buitenhing in Dam.

Maar nu, in de frisse zeelucht van Scheveningen, besloot ik om het tapijt toch eens te luchten. De kindjes die hadden er weer een attractie bij en zongen er onder van "met de trein van Amsterdan naar Rotterdam...". Tja, volledig geïntegreerd die Kapoenen!




Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut