Het mysterie van de kameel

Gisteren deed Grote Kapoen haar verhaal over haar verblijf bij Oma&Opa (Grote en Kleine Kapoen verbleven het afgelopen weekend bij Oma&Opa in België). Het was een nogal onsamenhangend verhaal: gaande van op de glijbaan spelen, mama komt ons zondag halen, op de trampoline, geitjes kijken tot de kameel. Blijkbaar hadden ze bij Oma&Opa een kameel gezien. Toen ze naar de geitjes gingen kijken zagen ze opeens een kameel. Waarop ik stomverbaasd keek en vroeg: "heb jij een kameel gezien bij Oma&Opa?". "Ja, mama, een kameel".

En vandaag heb ik ontdekt wat ze ermee bedoelde. We reden naar een tuincentrum en onderweg waren er wegenwerken aan de gang. Opeens zei Grote Kapoen: "kijk, een kameel". Waarop ik: "waar zie jij nu een kameel?". En toen kwam het! Mijn Grote Kapoen heeft het al de hele tijdover een "camion". Achteraan het huis van Oma&Opa zijn er weides en loopt er een wegje. Daar hadden ze een vrachtwagen zien passeren met boomstammen. Opa zal het woord "camion" hebben gebruikt en mijn Grote Kapoen wou dat overnemen, maar dat is haar toch niet zo goed gelukt. In ieder geval, ik ben blij dat ik nu weet waar ze het over had. Ze heeft wel veel fantasie, maar om te beweren dat ze een kameel had gezien bij Oma&Opa, vond ik er nu toch wel over.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut