Mijn eerste jurk

Mijn eerste jurk is een feit. Aan deze jurk was ik begonnen tijdens mijn vorige naaicursus maar was toen niet afgeraakt. Ik zou er thuis aan verder werken, maar de lastige stof en de verschrikkelijke voering deden me besluiten de jurk te laten voor wat het was. Bovendien viel de jurk ook veel te groot uit (hoogstwaarschijnlijk door de verkeerde stofkeuze).

Ondertussen is de naaicursus opnieuw begonnen en mijn lerares vroeg hoe het gesteld was met de jurk. Na het horen van mijn problemen vroeg zij om de jurk de volgende les mee te nemen. En na 2 avonden is de jurk eindelijk klaar. De jurk werd versmald, waardoor ik de rits mocht lostornen en er opnieuw mocht inzetten. Maar dan bleef het probleem van de boothals, die viel mij véél te ruim. Gisteren hebben we dat probleem verholpen door een ronde kraag uit te knippen, maar door de rekstof bleef het probleem van de kraag (veel te ruim). Maar met een handige tip van de lerares werd ook dit probleem opgelost. Ik stikte een figuurnaad in het midden van de kraag.

De jurk past perfect nu, maar het heeft wel voor heel wat gevloek en lostornerij gezorgd. Zonder de naaicursus lag de jurk hier nu nog ergens in een hoekje op mijn hobbykamer. Maar met dank aan mijn lerares zal de jurk nu misschien eens gedragen worden, héél misschien. Het ceintuurtje hoog in de taille zorgt voor een mooi detail, vind ik zelf.

Ziehier mijn eerste jurk:


Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut