Fluo stipjes

Je kunt er niet naast kijken in de zomercollectie, fluo is overal aanwezig. Zolang het niet teveel is, vind ik het nog ok. In de stoffenwinkel viel ik voor een grijze tricot met fluogroene en fluoroze stipjes en maakte er deze longsleeves van:

Afgewerkt met een fuschia boordstof (op de foto lijkt het rood, maar het is degelijk fuschia)

Afgewerkt met een boordstof in de kleur limoengroen
De roze versie is voor Grote Kapoen en maakte ik 2 weken geleden met mijn Husqvarna. De groene versie is voor Kleine Kapoen en maakte ik het voorbije weekend met mijn nieuw aangekocht machine: de overlock Bernina 800DL. Jaja, zaterdag ging ik eens kijken in de grote naaimachinewinkel van Den Haag voor een lockmachine en kwam naar huis met dit. En wow, wat gaat dat snel vooruit. Op een half uur tijd zat de groene versie in elkaar.

Het patroon komt uit het boek Stof Voor Durf-Het-Zelvers (de hoodie, maar met kraag in plaats van een kap). De stofjes vond ik bij Holland Stoffenhuis in Leiden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut