Een jurk met vogeltjes

Voor Grote Kapoen maakte ik dit jurkje. Het geeft onmiddellijk een lentegevoel bij het zien van de vogeltjes.



Het stofje van Michael Miller kocht ik al een tijdje geleden. En nu durfde ik het toch aan om er eens iets van te maken. Het patroon vond ik in het boek Zelfgemaakte Kleertjes. Ik was nog van plan om er zakjes op te stikken (vandaar de witte lijn op het jurkje) maar dat idee liet ik toch maar achterwege omdat ik het zo eigenlijk wel mooier vind. Met de zakjes zou het wat druk worden. De hals en armsgaten werden afgewerkt met biais.

Ik maakte mijn eerste knoopsgaten met mijn Husqvarna. De knopen aannaaien met dit machine lukte mij vooralsnog niet. Dat deed ik dan maar met de hand. Maar knopen aannaaien met de hand, dat is toch niet my cup of tea. Maar goed, ze staan er aan, en ik ben er blij mee; evenals Grote Kapoen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut