De week van de uitstapjes

De voorbije week had De Echtgenoot een weekje verlof. En daar hebben we allemaal van genoten, samen met het gezin trokken we er op uit. Het werd een drukke week. Ziehier een overzicht.

Op zondag gingen we naar het Fotomuseum in Den Haag. Op dit moment loopt er een tentoonstelling met de winnende foto's van de Zilveren Camera 2012. Toen ik de foto's zag bedacht ik bij mezelf dat het dringend tijd wordt dat ik een workshop fotografie volg. Ik doe mijn best met mijn Nikon reflexcamera maar heb toch nog vaak problemen met belichting en diafragma. In ieder geval, het Fotomuseum is zeker een bezoekje waard en ook mijn meisjes vonden het best interessant om "fotootjes te kijken". Ze doen immers niets liever. Gezien we "vrienden van het museum" zijn geworden zullen we hier op regelmatige basis terugkeren, evenals naar het Gemeentemuseum van Den Haag.

Dinsdag trokken we naar...



We hebben besloten om wijk per wijk te bezoeken want met onze Kapoenen een ganse dag door Amsterdam trekken is niet zo een goed idee. Deze (eerste) keer trokken we door de wijk van  "de 9 straatjes". Aanvankelijk hadden we wat problemen om de weg te vinden met al die grachtjes maar eens in "de 9 straatjes" stelden we vast dat het een gezellige buurt met heel wat leuke winkeltjes is. Maar toen kreeg Grote Kapoen haar kuren (lees: koppig, niet meer willen verder stappen, weigeren in de buggy te zitten, huilen bij het minste) en was de pret er snel af. Maar we komen terug naar A'dam, dat staat vast.

Antwerpen, dat was onze bestemming op woensdag. Administratieve aangelegenheden koppelen aan een gezellig uitje in de stad. 's Middags aten we in café Zurich, toch wel één van mijn favoriete adresjes. Onze 2 Kapoenen waren heel flink en ook Grote Kapoen liet haar kuren thuis deze keer. Zij stelde zelfs vast dat zij het heel leuk vindt om te gaan eten. Onze dag in A'pen sloten we af met een bezoekje aan de speeltuin, we konden er ook nauwelijks aan ontsnappen gezien het grensde aan onze parkeerplaats. Grote en Kleine Kapoen konden zich nog eventjes uitleven op het 'survival' parcours:


Donderdag, 28 februari 2013. Dat is de dag dat onze Grote Kapoen drie jaar werd. Als verrassing gingen we naar het Dick Bruna huis, oftewel het huis van Nijntje, in Utrecht.


Zowel Grote Kapoen als Kleine Kapoen vonden het ontzettend plezant. 




Dit behoeft geen woorden, me dunkt. En zelfs Kuifje is vriend met Nijntje:


Het Dick Bruna huis is een aanrader. Die stralende gezichtjes bij het binnenkomen, daar doe je het toch wel voor. Afsluiten deden we met homemade pannenkoeken en 3 kaarsjes die Grote Kapoen mocht uitblazen.


Voilà, dat was onze week met uitstapjes. 

Vrijdag was bakdag voor het verjaardagsfeestje op zaterdag. Maar hierover meer in een volgende post. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut