Babymelkpoeder hamsteren

Zaterdag was ik in één van de vele drogisten in Den Haag om een doos Nutrilon voor Kleine Kapoen te kopen. Aan het schap van de babymelkpoeder hing een bordje met de volgende boodschap:

2 pakken 1 pak per persoon  familie, er heerst een tekort op de Nederlandse markt 
wegens de enorme exportgroei naar China

Ik nam nog snel een doos Nutrilon 2 mee en reed vervolgens naar de AH om nog wat boodschappen te doen. Daar stonden nog welgeteld 2 dozen Nutrilon 2 4 (vanillesmaak). Ik dacht bij mezelf dat het misschien beter zou zijn om die 2 dozen maar te kopen en aldus ging ik naar huis met in totaal 3 dozen Nutrilon 2 4, genoeg voor de komende 3 weken.

Vandaag was ik in de AH en het schap van de babymelkpoeder was gewoon leeg. 

Ik vond nog dit artikel op de website van NRC.NL. Toch wel straf vind ik dit. We hebben 3 jaar in het M-O gezeten, en nooit hebben we enig voorraadprobleem gekend qua melkpoeder. In Dam hadden we zelfs melkpoeder "made in Belgium". Om maar te zeggen hoe raar het allemaal kan zijn. Waar je zou verwachten een probleem te hebben met het vinden van babyvoeding, zijn er geen beperkingen en in een Westers beschaafd land moeten we nu babyvoeding gaan "hamsteren"

In ieder geval hoop ik dat binnen 3 weken de voorraad melkpoeder opnieuw op peil is, of ik moet zoals in de goeie ouwe tijd (3 jaar M-O) aan de mama vragen om eens naar de Colruyt of Delhaize te gaan. Toen was het voornamelijk om wat Belgische lekkernijen mee te brengen, maar nu zou het gaan om een noodzakelijk iets (niet dat die Belgische lekkernijen niet noodzakelijk zijn natuurlijk) :-)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut