Minder afval

De afvalberg is alweer wat minder hoog en dit dankzij Grote Kapoen. Sinds zij geen pampers meer draagt is ons afval alvast met een derde verminderd.

De potjestraining van Grote Kapoen is geslaagd, mede dankzij het sticker-beloningssysteem. Telkens zij op het potje pipi of **** deed mocht zij een stickertje plakken. Eens haar blad vol kreeg zij een nieuwe pop. En belofte maakt schuld. Vorige week mocht zij een Corolle-pop uitkiezen (en jawel, zij koos toch wel de duurste die er was zeker?!) Ziehier haar nieuwe vriendin:


Maar goed, het ging dus over het afval. Zo enkele pampers per dag minder, dat scheelt dus enorm in je afvalbak. En dan is er straks ook nog Kleine Kapoen die op het potje gaat (want ja, die doet niet liever dan op het potje zitten of op de jungle-wc-bril). De ecologische voetafdruk van het gezin Mama van Twee is alweer wat kleiner en zal in de nabije toekomst nog kleiner worden. En daar zijn we allemaal blij mee, niet?

En als iemand weet waar ik slipjes in een maatje 74/80 kan kopen, dan hoor ik dat graag. De meeste slipjes beginnen vanaf 86/92 maar die zijn immens groot voor mijn ieniemini Kleine Kapoen. Ofwel moet ik er mij eens aan wagen om zelf onderbroekjes te maken? Kwestie van onze ecologische voetafdruk niet te vergroten...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut