Een paar daagjes rust

Vorige week brachten de Kapoenen een paar daagjes door bij Oma&Opa.

Dat betekende voor mij: RUST.

Of ik er van genoten heb? Ja want: niet opruimen, niet gehaast om eten klaar te maken, een uurtje langer in bed kunnen blijven liggen (ook al ben je wel wakker), een middagje in alle rust kunnen gaan lunchen, een avond gaan dineren en de laatste avond met De Echtgenoot Indonesisch gaan eten. En vooral: rust in huis.

Maar er was toch ook een groot gemis. Ik ben ook zo een beetje een controlefreak die dan wil weten hoe laat ze wakker werden, wat ze gedaan hebben of gaan doen, of ze goed geslapen hebben,... . Ik weet ook wel dat ik mij eigenlijk geen zorgen hoef te maken. Beiden hebben zich goed geamuseerd bij Oma&Opa en hebben heel veel geknutseld (het Kaatje Knutselboek is wel een aanrader). Grote Kapoen had ook haar step mee, want wat zou het kind doen zonder?! En Kleine Kapoen die amuseert zich met het loopfietsje (nog een overblijfsel van Grote Kapoen).

Het was zaterdag dan ook een blij weerzien. En ik had zo de indruk dat Kleine Kapoen anders was. Na een paar minuten wist ik het: haar froufrou was op een paar dagen tijd een flink stuk gegroeid. En als dan die armpjes van Kleine Kapoen naar jou reiken en Grote Kapoen zegt "oh mama, ik ben zo blij dat jij terug bent", dan besef je nog maar eens hoe graag je die Kapoenen ziet (ook al zou je ze soms eens achter het behang willen plakken).

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut