Pastinaakstoemp

Dat is dé favoriet van Kleine Kapoen. 2 grote porties puree smulde zij, een plezier om te zien. En dat terwijl ik pastinaak nog nooit had klaargemaakt, tot vorige week. Toen viel het ook al serieus in de smaak bij Kleine Kapoen.

Grote Kapoen daarentegen weigert dezer dagen petatjes te eten, enkel een "vleesje". Maar gisteren had zij pech want er stond zalm op het menu in combinatie met de pastinaakstoemp (een recept van JM). Toen ik het haar voorschotelde kwam de volgende vraag: "maar mama, waar is het vleesje?" Gevolg: zij weigerde haar puree en de zalm op te eten én mama weigerde haar melk voor het slapengaan. "Geen petatjes, geen melk" dàt is mijn motto en daar hou ik aan vast! Zodoende ging Kleine Kapoen met een vol maagje naar haar bedje en Grote Kapoen met een lege maag.

Vanmorgen had deze laatste dan ook een beetje honger: na haar warme chocomelk vroeg zij onmiddellijk naar een boterham! Ik hoop dat ze dit nu onthoudt en vanavond haar petatjes opeet! Het zijn zo van die fases waarvan ik wil dat die snel voorbij gaan. Ik raak immers nogal snel gefrustreerd als ze niet willen eten. Hoewel ik wel weet dat ze niet zullen verhongeren als ze eens een maaltijd overslaan maar toch, ik wil dat ze hun groentjes en petatjes eten. Maar hoe meer je dit wilt, hoe meer een peuter dit weigert natuurlijk.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut