Mijn eerste durf-het-zelverke

Jawel, het is mij gelukt. Vorige week begon ik aan de hoodie uit het boek Stof voor durf-het-zelvers. Ik kreeg het boek met Kerstmis cadeau en er staan heel wat mooie projecten in.

Ik koos voor een kabouterstofje in tricot (vond ik bij Holland Stoffenhuis in Leiden). In het boek staat er geen beschrijving voor een voering maar ik wou er mij toch maar aan wagen (zoals een echte durf-het-zelver natuurlijk), gewoon omdat het warmer is, zeker met deze temperaturen. De mouwen en de boord onderaan werd afgewerkt met een rode boordstof die perfect bij het stofje past.

U moet weten dat ik nog nooit iets gemaakt had in tricot, dus dit was een testcase. En ik moet zeggen dat het wel aardig gelukt is met mijn Husqvarna. Voorlopig kan ik het nog stellen zonder een overlockmachine (ahum).

Aanvankelijk was het een hoodie voor Grote Kapoen maar hij viel wat klein uit. Ik had de maat 98 overgetekend en deze aangepast naar een maat 92. Maar geen nood, hij zit als gegoten voor Kleine Kapoen, die heel blij is met haar hoodie. De hoodie voor Grote Kapoen is in de maak, die wordt gevoerd met een rode stof en wordt afgewerkt met een blauwe boordstof, kwestie dat het toch niet helemaal dezelfde is hé!






Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut