Opnieuw leren fietsen

Onlangs kochten we 2 fietsstoeltjes. Eentje voor voorop en eentje voor achterop mijn fiets. Maar fietsen met een zitje voorop en daar een Kleine Kapoen in en achterop Grote Kapoen, dat is geen sinecure. Het vraagt toch wel een andere manier van fietsen en bovendien moet je goed kunnen sturen. Want wat is nu het probleem? Met mijn 1m58 moest mijn zadel op het laagste niveau, ik kon anders niet tussen mijn zadel en het voorzitje (wat zorgt voor een nogal belachelijk zicht). Met gevolg dat ik mij nu niet meer rechtstaand op de trappers kan afduwen maar ik moet dit al zittend doen (begrijpt u wat ik bedoel?), met 2 extra personen op de fiets. En dat vraagt oefening!

Een oplossing kan zijn een andere fiets kopen: een lage mamafiets, of een omafiets. Ja, we zijn in Nederland dus allerlei fietsen worden aangeboden. Zo heb je dus de mamafiets, de omafiets, de opafiets, de transportfiets, de bakfiets (maar daar is De Echtgenoot gigantisch tegen, hoewel het voor mij dé oplossing zou zijn denk ik), en daarnaast de ordinaire fiets (in verschillende soorten en maten).

Maar voorlopig blijven we nog wat oefenen met mijn goeie oude Thompson fiets (wat ze hier dus niet kennen in Nederland).

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut