Een weekje ten huize Mama Van Twee

Het is een weekje geleden dat ik hier nog eens een post heb geplaatst, dus tijd om jullie up to date te houden met de avonturen van Mama Van Twee en haar gezin.

Grote Kapoen had de waterpokken en dus was/is ze wat hangerig. Maar veel last heeft ze eigenlijk niet gehad. En op tijd en stond een stijfselbadje deed wonderen. 

Op woensdag heb ik de kerstboom naar beneden gehaald en in elkaar gezet. En wat stelde ik vast? Hij valt een beetje groot uit. We kochten de kerstboom 3 jaar geleden in Damascus, en 3 opeenvolgende jaren stond hij in onze grote open woonplaats te pronken. Onze woonplaats van nu is iets kleiner (de huizen in Nederland zijn nu niet zo groot moet je weten), waardoor hij heel wat plaats inneemt. Maar goed, ik vind hem nog steeds prachtig. Dit jaar kocht ik nog enkele kerstdecoraties voor de kindjes. Zij mochten deze zelf in de boom hangen. Mijn mooie kerstballen hangen aldus op een veilige plaats in de boom. 

Op vrijdag kwam De Beste Vriendin mij een bezoekje brengen. En ondanks de hevige regenbuien hebben we er een leuke namiddag van gemaakt. 

Op zaterdag zijn we naar het centrum geweest om wat solden te gaan doen. Jaja, hier zijn de solden al volop op gang. De Echtgenoot toonde zich weer van zijn meest efficiëntste kant bij het shoppen (as usual). In de eerste winkel die we binnengingen vond hij onmiddellijk wat hij nodig had: winterjas, 2 pulls en een hemd. 

Op zondag was ik geveld met een klein griepje. Moe, spierpijn, geen eetlust, futloos. Maar om toch eens buiten te komen zijn we met de Kapoenen even naar de speeltuin geweest. Grote Kapoen ging met haar nieuwe step (die zij van Sinterklaas had gekregen).


En Kleine Kapoen, die moet dan natuurlijk ook eens de step testen:


De kindjes konden zich eventjes uitleven maar de frisse buitenlucht deed mij echter geen goed. Dus de speeltijd was maar van korte duur. 

En dan was het alweer maandag. Maar veel is er niet gebeurd want ik voelde mij nog steeds zo ellendig als de dag ervoor. Gisteren was de eerste dag dat ik mij opnieuw goed voelde. Voordat ik Grote Kapoen ging halen in de PSZ ben ik nog op cadeautjesjacht geweest, met succes. Dus de eerste Kerstpakjes liggen onder de boom. En nu maar hopen dat mijn Kapoenen er af kunnen blijven. 

Oh ja, de voorbije 3 weken heb ik ook nog 2 rokjes voor mezelf gemaakt en heb ik een pull voor Kleine Kapoen gebreid. Jaja, ik ben ook aan het breien geslagen. Ik ben volledig in de "made-by-yourself-modus". Over mijn nieuwe creaties volgt nog een post met foto's. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut