Weekmenu

Sinds we hier wonen stel ik elke zondag een weekmenu op. Hoe doe ik dat? Ik kijk op de website van de AH wat er in aanbieding staat vanaf maandag. Op basis daarvan stel ik ons weekmenu op. Geen gedoe meer over  'wat gaan we vanavond eten'. Op die manier krijg je een gevarieerd menu en bovendien (toch niet onbelangrijk) bespaar je nog. Een voorbeeld: daarnet ging ik de wekelijkse boodschappen doen en ik had 25€ bespaard. Dat vind ik best wel fijn.

En wat staat er deze week op het menu ten huize Mama Van Twee?

Maandag: wok met kip en rijst (en de heerlijke kruidenpasta boemboe voor een pittig Indonesisch gerecht)
Dinsdag: soep (het moet snel gaan want om 18u vertrek ik naar mijn naailes)
Woensdag: gebakken aardappeltjes met kip en spekjes en een champignonroerbakmix
Donderdag: hutsepot van wortel en 'slavinken'
Vrijdag: pizza
Zaterdag: steak-frites met peperroomsaus (de béarnasaisesaus heb ik niet gevonden, ofwel maak ik die zelf eens klaar, dan zal ik mijn boerinnenbondkookboek er eens op moeten naslaan)
Zondag: scampi met tagliatelli in een tomatenroomsausje

Nog een tip: als je slechts één keer naar de supermarkt gaat en boodschappen voor een hele week doet, bespaar je toch ook al flink.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut