Naar de PSZ

Gisteren was het dan zover: Grote Kapoen haar eerste dag in de PSZ. En het ging goed, heel goed zelfs! Geen gewenning nodig voor haar. Met gewenning bedoelen ze hier dat je de eerste dagen je kindje een uurtje in de PSZ laat en dat je dan terugkomt. Dit moet je dan een tweetal dagen doen. Maar mijn Grote Kapoen was snel gewend moet ik zeggen. Vorige week hebben we 2 uurtjes samen doorgebracht in de PSZ om het wat te leren kennen, en dat volstond blijkbaar. Ik ben dan ook heel fier op haar. Geen traantjes als ik vertrek, in tegendeel, ze kijkt zelfs niet om. Ze doet alles mee, gaat in het kringetje zitten om naar een verhaaltje te luisteren, speelt, en zingt.

Maar dan is het half twaalf en ga ik haar halen. Ze ziet mij en net dan begint zij te wenen. Dit was gisteren zo en vandaag eveneens. Ik herinner mij zoiets van toen ik kind was: als mijn mama mij kwam halen vloeiden de traantjes ook. Dus ja, ze heeft het van geen vreemden hé?!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut