Kip à la Nigella

Dat is één van de favoriete gerechten geworden ten huize Mama Van Twee. Na onze "vlucht" uit Damascus, ergens in februari (amai, wat is dat alweer lang geleden) kon ik samen met mijn 2 Kapoenen een paar daagjes logeren bij TTT en haar Stalen Stem. TTT maakte Kip à la Nigella klaar en dit werd gesmaakt, zowel bij mij (misschien lag het ook wel aan de witte wijn die ik vooraf met TTT benuttigd had) als bij Grote Kapoen. Kleine Kapoen at toen nog groentepapjes maar heden ten dage is ook zij fan van de Kip à la Nigella.

Ziehier het recept:
Lenteuitjes (hier in Nederland heet dat bosuitjes) in wat olijfolie bakken, spekreepjes erbij doen, kipfilet in blokjes snijden en bij de uitjes en de spekreepjes doen. Vervolgens een blik tomatenblokjes openen en in de pan doen. Kruiden met tijm, basilicum en rozemarijn, en naar believen wat peper en zout. Rustig laten pruttelen. En klaar (zo herinner ik mij het recept alvast)... Je kunt het ook blussen met witte wijn, maar dit laat ik achterwege (wegens de kindjes), de wijn drinken we er gewoon bij. Ik heb er mijn eigen versie van gemaakt door er ook wat sperzieboontjes bij te voegen (zo hebben de kindjes toch ook hun groentjes binnen), of champignons. Serveer het met pasta of rijst (hier is pasta de favoriet).

Dit heerlijk (en niet te vergeten makkelijk en snel klaar) gerecht staat vandaag op het menu ten huize Mama Van Twee. En het klinkt misschien raar, maar telkens denk ik dan aan die ene avond in Amman, genietend van de Kip à la Nigella, de Jordaanse wijn, het goede gezelschap en uitkijkend naar de komst van De Echtgenoot op de volgende dag.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut