De Zus op bezoek

De Zus kwam ons donderdag en vrijdag een bezoekje brengen. Hoewel het verlof was in België op 1 november, gold dat niet in Nederland. De Nederlanders herdenken de doden namelijk op 4 mei. En gezien het hier in Nederland dus geen feestdag was, ging ik met De Zus en mijn 2 Kapoenen shoppen in het centrum van Den Haag. Ditmaal gingen we op zoek naar een winterjas voor mijzelf (want alleen gaan shoppen met mijn 2 Kapoenen, dat is geen sinecure). Na heel wat gepas keerden we huiswaarts, zonder jas.

Op vrijdag gingen we wat aan toerisme doen. We besloten naar Leiden te gaan. Het was ook voor mij een eerste bezoek aan deze universiteitsstad, op een kwartier rijden van Den Haag. En ik moet zeggen: Leiden heeft mij verrast. Een gezellige, mooie stad, met vele grachtjes en heel veel winkelstraten (gewoon te veel om dit op een namiddagje of een dagje te doen). We maakten ook een boottochtje, wat mijn meisjes heel plezant vonden; en eerlijk gezegd De Zus en ikzelf vonden het ook best leuk. Vanuit het bootje Leiden ontdekken is een aanrader.

De 2 dagen vlogen voorbij. Mijn Kapoenen genoten van het gezelschap van hun tantie (voor Grote Kapoen)/meter (voor Kleine Kapoen). En ik was blij om eens te gaan shoppen en wat aan sightseeing te doen met De Zus erbij.

Enkele snapshots van Leiden:








En wij keren zeker nog eens terug naar Leiden.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut