De eierkoek

Wie kent ze niet in België, de eierkoeken van De Vos. Hier in Nederland vind je bij elke bakker en supermarkt verse eierkoeken. Ik had ze nog niet eerder gekocht, tot gisteren. Ze zijn rond van vorm en ook wel groter dan dat wij ze kennen.

Maar dan deed ik thuis het plastic tasje - ja, alles steken ze hier in een plastic doorschijnend tasje (ook een brood) - open en wilde eentje eten. Dat was zòooo lang geleden en ik kreeg zowaar een nostalgisch gevoel. Maar wat stelde ik vast? Er zit geen laagje vanillecrème tussen. Dat was wel een teleurstelling. Het zijn individuele koeken, hoewel ze dubbel in het tasje steken. Zo zie je maar, de ene eierkoek is de andere niet. Ze waren wel lekker, hoewel ik het laagje vanillecrème toch wel miste. Maar bovenal zijn ze goedgekeurd door mijn Kapoenen. Voorlopig moeten ze wel nog eventjes wachten met de vanillecrème er als eerste van tussen te halen. :-)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut