Op zondag naar de bakker

Voor ons Belgen is het een gewone zaak om op zondag naar de bakker te gaan. We hebben dan ook graag onze versgebakken pistoletjes op zondagmorgen, nietwaar?!

In Nederland is dat toch wel wat anders. Vind maar eens een bakker die op zondagmorgen om 8u open is. Nu, wij hebben zo een bakker gevonden: een Franse bakker, in het verlengde van De Fred. Wie zie je hier op zondagmorgen? Voornamelijk expats moet ik zeggen, én de Nederlander die langs komt voor een specialleke zoals de overheerlijke macarons, of een croissantje of een stokbroodje. Maar je betaalt er wel voor!

Daarom heb ik mij voorgenomen om voortaan ons eigen brood te bakken. Een broodbakmachine heb ik al (ooit aangeschaft in Damascus), en de eerstvolgende keer dat we in België zijn ga ik langs bij de Aveve voor een grote zak broodmeel. En dan wordt het smullen van een heerlijk meergranenbroodje!

Reacties

  1. Wij zijn gewoon iedere zondagmorgen vanaf 8 uur geopend!

    Groetjes

    Bakkerij Aad Brakenhoff
    www.aadbrakenhoff.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is goed om weten! Jammer dat u niet in Den Haag gevestigd bent...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut