Mandarijntjes

Het is weer de tijd van de mandarijntjes en dus kocht ik zondag een netje.

Maar wat stelde ik vast bij het opeten van mijn eerste mandarijntje? Dat die in Damascus toch wel veel beter waren! Als je eenmaal mandarijntjes uit Damascus hebt gegeten, dan ben je verwend met smaak. Want geef toe, deze hier kunnen nogal waterig van smaak zijn. In Damascus hebben we 3 seizoenen mandarijntjes gegeten, met kilo's en nooit zat er eentje tussen die geen smaak had. Ze zaten wel boordevol pitjes, maar bon, het is toch de smaak dat telt, nietwaar?!

Toen we nog maar pas in Damascus waren, was dat een van de eerste dingen die ons opvielen: het fruit en de groenten hebben veel meer smaak. En daar kwam nog bij dat het supergoedkoop was. Terwijl  ik dit hier nu aan het neerschrijven ben, vraag ik mij af hoe het mijn fruit- en groenteverkoper vergaat ginder, de slager, de verkopers in de Rechte Straat,... ? Maar nu dwaal ik af...

Wat ik dus wil zeggen: het fruit van hier heeft toch maar weinig smaak, in vergelijking met het fruit dat we in Damascus aten. De mandarijntjes, de appelsienen, de abrikozen, de kersen, de aardbeien, daar zat pas smaak in!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut