Hutsepot

Een donkere, regenachtige en koude herfstdag, wat hoort daar nu bij? Inderdaad, een lekkere hutsepot. Het recept vond ik hier. Heel makkelijk klaar te maken - ik hou nogal van eenpansgerechten - en natuurlijk aan rookworsten geen gebrek in Nederland. Dat ene merk heeft uiteraard een heel assortiment rookworsten, en in elke H-winkel vind je een rookworsten-stand. Maar ik opteerde voor een verse rookworst uit de AH.

Ik was benieuwd of mijn kapoenen wel spruitjes zouden lusten. Grote Kapoen bestudeerde de petatjes met spruitjes nogal met grote ogen en liet ze links liggen. En Kleine Kapoen? Idem dito (Ik had nochtans gedacht dat ze het zou lusten). De worst (braadworst voor hen) daarentegen, die was wel op. Een volgende keer beter.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut