De zoektocht naar een winterjas

Grote Kapoen draagt nog steeds haar geel manteltje van vorig jaar. Ik was dan ook zo blij dat het haar nog paste (maar nu begint het wel wat krap en kort te worden), vooral omdat het zo een schoon manteltje is (op straat of in een winkel krijg ik er ook telkens complimentjes over). Maar omdat ze toch wel een dikkere winterjas nodig heeft - tja, het is hier nu eenmaal kouder dan in Damascus - gingen we gisteren met ons drietjes (ik en mijn 2 meisjes) op winterjassentocht.

Maar wat is dat moeilijk om een degelijke winterjas te vinden. Zo een klein meisje wordt al snel een michelinneke in zo een donsjas. En laat ik dat nu net niet mooi vinden.

Maar na heel wat gepas (ocharme het kind kreeg het warm van al die dons) en heen-en weer gerij van de ene naar de andere winkel vond ik hét jasje dat ik zocht: jas dat tegen regen en sneeuw kan, met wat lichte dons in, en van binnen wat fleece zodat het warm aanvoelt. Het zit haar als gegoten.


En wat gebeurt er nu met het gele manteltje? Awel, dat wordt het nieuwe manteltje voor mijn Kleine Kapoen. Maar geen nood ook zij krijgt nog een dikkere jas, namelijk het currygele jasje bij Van Hassels waaraan ik al van bij de nieuwe collectie al verkocht was. De bestelling is geplaatst , DANKJEWEL meter!

Lekker ingeduffeld in hun nieuwe jassen zullen mijn Kapoenen geen kou lijden de komende wintermaanden. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut