Cif

Als er nu eens iets is waar ik een grondige hekel aan heb, dan is het wel de frietketel uitkuisen! Gisteren hadden we kroketjes gebakken. Nu moet je weten dat we dit buiten doen, om de onaangename geurtjes te vermijden (nog zoiets waar ik een hekel aan heb: kleren met een frietgeur). We waren vergeten om de frietketel terug in het tuinkot te plaatsen. Deze nacht is het echter beginnen regenen, met gevolg dat de frituurolie is vermengd geraakt met regenwater. Niet echt een combinatie om frieten in te bakken me dunkt. Dus zag ik mij genoodzaakt om maar eens aan dat lastige karwei te beginnen.

Maar ik had iets geleerd van mijn poetsvrouw in Damascus: Cif! De oplossing voor alles. En ik moet toegeven (want het is de eerste keer sinds lang dat ik opnieuw een frietketel uitkuis) dat Cif wel werkt! Met heet water, Cif en een microvezeldoekje in de aanslag werd mijn frietketel - zo een frifri die je volledig uit elkaar kunt halen - weer proper.

Nu opnieuw frituurolie kopen en we kunnen terug knapperige frietjes eten!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut