Naar de kinderkapper

Vandaag was het een speciale dag voor mijn Grote Kapoen. Haar haartjes werden voor een tweede keer in haar leventje geknipt (de eerste keer dateert al van 9 maand geleden). Haar froufrou moest dringend korter want het kind zag niks meer. Een speldje bracht wel soelaas maar mijn Grote Kapoen heeft zo van die momenten dat ze geen speldje wilt dragen en dan werd het toch wat ongemakkelijk met die lange lokken voor haar oogjes.

De kinderkapper dus. Die situeert zich in de Badhuisstraat in Scheveningen. De kindjes wanen zich er in een station (er staan treinzitbanken en overal hangen borden). De haartjes worden geknipt op een giraf, in een auto of op een motor. Achteraan staat nog een grote verrassing: een ballenbad, en geen kleintje! We moesten nog eventjes wachten dus kon zij zich volop laten gaan in de grote "ballenbak".


Dan was het tijd om haar haartjes te knippen. Zij mocht plaats nemen in een prinsessenauto. Maar dat knippen duurde toch wat te lang voor haar. Mijn Grote Kapoen wou niets liever dan opnieuw in het ballenbad spelen. Tja, de kapper en haartjes knippen, zij is er nog niet vertrouwd mee.

Vervolgens kreeg mijn meisje nog een vlechtje in haar haar en dan was het tijd voor... jawel, het ballenbad!


Zij, heel fier met haar vlechtje in haar haar. En ik, bijzonder fier op mijn meisje!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut