Knijpzakjes

Tijdens ons verblijf in Amman was ik verknocht geraakt aan de Happy Tots. Dat kon je hier al lezen. Ik vind het dan ook een leuke bezigheid om op de baby-afdeling van elke supermarkt of drogisterij te gaan kijken wat het assortiment babyvoeding/babyartikelen is.

En wat heb ik ontdekt de voorbije week? De Angelsaksische rage van de zakjes is helemaal overgewaaid naar Nederland. Je vindt hier zelfs fruitzakjes van het merk Olvarit. En  jawel, ook de Hema heeft haar variant. Het blijft wel allemaal beperkt tot fruit. Groenten in een zakjes, het hoort er precies nog niet bij. Nu moet ik wel zeggen dat ook Delhaize dergelijke fruitzakjes verkoopt, van het huismerk dan nog.

Tenslotte nog iets over de benaming. Ik noemde het "uitduwzakjes" omdat ik niet goed wist hoe het te definiëren. Maar hier zegt men dan: "knijpzakjes". Tja, evident natuurlijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut