Stockholm

Tijdens onze tweede week zijn De Echtgenoot en ik naar Stockholm geweest.

We verbleven hier. Een hotel met een prachtige ligging en één van de mooiste uitzichten. Terwijl het in België aan het regenen was, hebben wij met de gids "100% Stockholm" bij een stralende zon de stad verkend en de bijhorende eilandjes oftewel de archipel. Een stad met water, het is toch altijd iets bijzonders vind ik.

We hebben goed gegeten en gedronken en geshopt. Zo kocht ik er de befaamde "zweedse clogs", heb ik leuke kapstokjes gekocht bij DesignTorget, en vond ik leuke kleertjes voor onze meisjes bij Juliet. Shoppingtrip geslaagd aldus.

Een must is uiteraard de Vasa. En ik moet toch wel toegeven dat het indrukwekkend is om dit schip te zien. We waren wel zo slim om héél vroeg naar het Vasa Museet te gaan. Om 9u15 waren we in het museum, zonder te moeten aanschuiven. Toen we buitenkwamen en ik de mensenmassa zag was ik toch wel blij dat we er vroeg bij waren! Dus als je ooit in Stockholm bent en de Vasa wilt zien en vooral niet stapsgewijs wilt aanschuiven wees er dan op tijd bij zou ik zo zeggen!

De kindjes waren bij Oma&Opa en ik moet toch wel zeggen dat ik hen gemist heb. Ik stond dan ook te trappelen om hen terug te zien. Maar eentje was blijkbaar boos: Kleine Kapoen wilde niet meer bij mij komen en dat deed mij toch wel iets. Dit heeft niet lang geduurd, de volgende dag was alles weer normaal. Ze moest gewoon eventjes laten weten dat ze het niet kon pikken dat we haar hadden "achtergelaten". Goed om weten!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut