De Fred

Gisteren ben ik met de kindjes naar "De Fred" geweest - zoals de Hagenaar dat dan noemt - dit is de winkelstraat in het Statenkwartier, en op slechts 5 minuutjes wandelen van onze deur.

Je vindt er allerlei winkels waaronder deze ouderwetse drogisterij, waar je echt wel alles vindt. Zelf vindt ik het altijd leuk om in zo een winkel rond te snuisteren. Hier zal ik nog vaak komen.
Verder heb je er ook een grote boekhandel, Paagman. En wat vind ik nu zo speciaal aan deze boekenwinkel? Villa Paagman. In de winkel kunnen de kindjes naar sprookjes luisteren. Grote Kapoen was al helemaal verknocht aan Roodkapje. U zult begrijpen dat ik er niet kan buiten gaan zonder een boekje voor mijn meisjes te kopen. En Grote Kapoen was er met geen stokken buiten te krijgen.
Een andere leuke winkel met hebbedingen is Cook&Co, waar je alles voor de keuken vindt. Voorts vind je in De Fred nog meer drogisterijen, bloemenwinkels, restaurantjes, een slager, kaaswinkels (uiteraard!) en de zoveelste AH.

We passeren ook telkens een speeltuin. En dit is dan handig voor de terugweg: een zoethoudertje laat ons maar zeggen. Als mijn meisjes braaf zijn tijdens het winkelen dan kunnen ze daarna wat ravotten op de speeltuin. Maar deze keer was Grote Kapoen in slaap gevallen, dus kwam er geen speeltuin aan te pas! Dat houden we dan voor een volgende keer.

In ieder geval: De Fred is een leuke winkelstraat, op wandelafstand en dat is mooi meegenomen!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut